0 Proizvoda - 0.00 Kn
0
  • Nema proizvoda u košarici

Resident Evil 7 – povratak korijenima

Resident Evil 7 – povratak korijenima

Resident Evil 7 – povratak korijenima

Vjerujem da ćemo se svi složiti kada kažem da su horor igre teške za napraviti kako treba, tj. da ispune očekivanja fanova. Kroz utjecaj raznih medija, svi smo nekako došli do razine da nas je komplicirano preplašiti, što developerima poprilično otežava posao na tom području. Kuda dalje? Kroz razna izdanja, otkrili smo da odgovor na to pitanje ne leži u karnevalskim atrakcijama prepunim besmislenog užasa i jumpscare-ova ili u drugoj krajnosti, nedostataku navedenog što rezultira dosadom i kolutanjem očima.

Zato s velikim veseljem, moram objaviti da je Capcom, s izdanjem Resident Evil-a 7, uspio u tom pothvatu (i to kako).

Resident Evil 7 je igra koja igrača stavlja u cipele „prosječnog“ čovjeka, po imenu Ethan Winters, dok traga za svojom nestalom ženom Miom. Nakon što dobije trag gdje bi se mogla nalaziti, put ga vodi u mjesto Dulvey u Louisiani, gdje se susreće s neobičnom obitelji Baker. Naizgled besmrtni i u službi mračne ideologije, Bakeri muče i teroriziraju Ethana dok on pretražuje njihovu ogromnu plantažu u nadi da će pronaći Miu.

Serijal Resident Evil-a je možda započeo kao slabo osvjetljena igra o zombijima i jezivom biološkom oružju, ali s vremenom je to doguralo do svjetskih prijetnji punih teških naoružanja i bombastičnih akcijskih sekvenci. Element horora je jednostavno izblijedio. Više nije bio Night of the Living Dead, nego nešto čudno i ne ispunjavajuće. Nešto u smjeru filmova Michaela Baya – puno ukrasa no bez supstance. S Resident Evil 7, napravljen je preokret i korekcija smjera kako bi se pružilo jedno poprilično zastrašujuće iskustvo. Fokus koji je do sada bio usmjeren na borbu (iliti na objavu rata prema svemu što se kreće) sada je prebaćen na preživljavanje i time daje jednu tamnu, opresivnu i zastrašujuću atmosferu koja je odavno odsutna iz serijala.

Jedna od bitnijih promjena je pomak na perspektivu prvog lica, u odnosu na popularniju „preko ramena“ perspektivu iz kasnijih naslova. Ta promjena u kombinaciji s izuzetno dobrim dizajnom, čini istraživanje Bakerovog doma doista užasnim. U bilo kojem trenutku, igrač vidi samo ono što je ispred njega. Svaki kut ili zatvorena vrata stvaraju dozu anksioznosti. Što ako vas nešto čeka odmah iza ugla? Što je točno napravilo buku iza vas? To su pitanja s kojima će te se često susretati kako budete prelazili igru.

Prva polovica igre ima dosta visok element horora. S vremena na vrijeme, Jack Baker ili jednako mu opasna supruga Marguerite, će se kretati oko kuće u potrazi za igračem. S obzirom na to da ih se ne može ubiti, poprilično je problematično odrađivati zadatke. Još od Nemesisa iz Resident Evil 3, serijal nije pružio toliko opasne i nepokolebljive neprijatelje. Kretati će te se od jednog mjesta do drugog, očajnički pokušavati završiti zagonetke i bježati od raznih užasa kada budete otkriveni. Moram priznati da stvara pravi osjećaj bespomoćnosti i krhkosti. Predivno.

Manje impresivne su borbe s bossovima koje su razbacane kroz igru. Zbijene arene s tank neprijateljima pretvaraju te susrete u dosadne i naporne borbe. Potrošit će te sve spremnike s mecima za pištolj, ispraznit će te bacač plamena i proći kroz streljivo za saćmaricu kao John Goodman kroz švedski stol, samo kako biste malo zagrebali u životnu traku (health bar) neprijatelja. U drugim slučajevima, morati će te se oslanjati na prednosti unutar vašeg okruženja ili na posebne alate. Što ne znači da je borba u Resident Evil 7 nezadovoljavajuća. Postoji prava napetosti i išćekivanje najgorega svaki puta kada dođete do ugla a iza njega vas dočeka jedno od ljupkih stvorenja, spremno na razmjenu intelektulnih dobara.

Međutim, jedna od slabijih karika s kojima će te se susresti kroz igru su puzle. Nedostaje im raznolikosti, posebno kada se jedan dizajn slagalice pojavljuje tri puta… Iako zagonetke u Resident Evil serijalu nisu nikada bile pretjerano obeshrabrujuće, no u ovom nastavku kao da su zaboravili na njih. U prijašnjim dijelovima, riješavanje zagonetki tražilo je razmišljanje, pamćenje i eksperimentiranje, a ovdje, ne toliko. Puno su više očitije i jednostavnije, što kvari kompletni doživljaj igre.

Iako, Resident Evil 7 može ponekad frustrirati s prekomjernim boss borbama i prejednostavnim zagonetkama, on je i dalje jedan od najstrašnijih i nasilnijih horora danas, koji oslikava svijetlu budućnost za serijal (ako ostanu na ovom putu). Krvav, napet i uzbudljiv, Resident Evil 7 je upravo ono što smo čekali od serijala koji je započeo sve, i sada se napokon našao nakon desetljeća lutanja.

Dobrodošao kući, Resident Evil! Nedostajao si nam.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

0 0