To je priča koja dobro obavlja posao koji treba: vodi vas od jedne uzbudljive akcijske scene do druge. Rano i doslovno slučajno upadajući u nju, Cal se nađe u utrci da pronađe ono što je zapravo karta do planeta s izgubljenim blagom. To je uvelike u skladu s idejom o njemu kao Nathanu Drakeu iz svijeta Ratova zvijezda i vodi do mnoštva izgovora za posjet drevnim (dobro, starim i napuštenim) zagonetki u kojima morate upotrijebiti svoju pamet, Silu , i prošireni raspon gadgeta za njihovo rješavanje. Važno za ovakvu igru, rijetko se čini da postoji veliki vremenski pritisak da se žuri do sljedećeg cilja, pa skretanje s puta na sporednu potragu za istraživanje nestalih tragača u rudniku, saznanje što je pošlo po zlu u tvornici droida, ili istraživanje mnogih drugih glasina koje vam prezentiraju mještani ne čini se kao da zanemarujete odgovornost za spašavanje galaksije.
Unatoč tome što je to uvelike ugodna avantura, moj glavni problem s pričom je taj što je gotovo svaki veliki preokret tako snažno nagoviješten da je uvijek bilo samo pitanje kada će se otkriće dogoditi, a ne hoće li. Identiteti glavnih negativaca zasad su tajni i ovdje će ostati neiskvareni, ali ih je prilično lako vidjeti kako dolaze svjetlosnu godinu daleko. U svakom slučaju, barem su napisani i odglumljeni s dovoljno dubine da se ne doimaju kao obnovljeni sloj bilo koga s kim se Cal prije suočio, a nije ni dvodimenzionalni Sith Lord koji se nekako vratio. Ima više od toga, jer Survivor većinom uspješno daje prednost karakteru nad zapletom.
Glumačka postava u kojoj sam toliko uživao u Fallen Order vratila se u punoj snazi da prođe kroz te pokrete, a ovaj put Cala Camerona Monaghana nije tako lako nadmašiti posada Mantisa. Njegovi motivi su više od jednostavne borbe protiv Carstva sada: radi se o tome može li živjeti život u kojem je nešto više od borca otpora, otpustiti svoju krivnju i pronaći siguran dom. Njegov put nakon bijega u suprotnosti je s onim što bi moglo biti da je imao drugačije prioritete i donosio drugačije odluke. To mu daje puno veći razvoj karaktera nego što je imao kao čisto traumatizirani bjegunac koji je učio biti Jedi. Njegove odluke imaju veću težinu za njih, što ga ovaj put čini mnogo realiziranijim protagonistom.
Osim velikog broja živopisnih izvanzemaljaca sporednih likova, uključujući drevnog protokolarnog droida s olabavljenim vijkom i šašavog morskog puža s obrnutim ronilačkim odijelom i jakim škotskim naglaskom, drugi novi član skupine je Bode. On je još jedan nevaljali tip plaćenika koji, slično kao Cal u Fallen Order-u, u početku djeluje pomalo bezobrazno dok njih dvojica pokušavaju uspostaviti prijateljstvo koje su sklopili boreći se protiv Carstva zajedno. Međutim, kako se njegova simpatična pozadinska priča razjašnjava, on postaje zanimljiviji suputnik.
Uzimajući u obzir da je ova avantura otprilike jednako borbi i rješavanja zagonetki, činjenica da postoji tako širok izbor tipova ide joj u prilog. Zagonetke koje se bave usmjeravanjem energetskih zraka, pa čak i slikanjem staza, su pametne i dobro napravljene, na razini (i dijele neke ideje) s puno onoga što smo vidjeli u God of War Ragnaroku prošle godine. Neki uključuju korištenje BD-1 za lansiranje projektila za aktiviranje daljinskih prekidača, neki imaju kotrljajuće bombe za samonavođenje, a neki koriste balone za koje se možete uhvatiti i lansirati. Nekoliko zagonetki glavne priče dalo mi je povoda da se češkam po glavi nekoliko minuta prije nego što mi je rješenje palo na pamet, što je otprilike prava razina izazova. Nisu revolucionarni u svom dizajnu, ali su dosljedno zabavni.
U svemu tome, Survivor je prekrasna igra s prekrasno detaljnim okruženjima i likovima… i možda kao rezultat toga nije jedna od najboljih. Tijekom moje igre PS5 došlo je do prilično kvrgavih usporavanja u odnosu na očekivanih 30 sličica u sekundi u 4K kvalitetnom načinu rada, posebno u borbi oko dima ili magle, što je otežavalo mjerenje vremena pariranjem i izmicanjem. Razočaravajuće, čak ni 1440p Performance Mode nije blizu držanja zaključanih 60fps. Također sam vidio nekoliko padova i grešaka koje su me natjerale da odem i ponovno učitam svoje spremanje kako bih napredovao (iako je to bilo prije prve zakrpe). EA je naravno obećao da će doći s više zakrpa s poboljšanjima na svim platformama, ali ako je povijest ikakav vodič, moglo bi potrajati neko vrijeme prije nego što se to potpuno izgladi.
Glatki broj sličica u sekundi svakako je važan kada se borite protiv Survivorovih višestrukih šefova sa svjetlosnim mačevima, jer nema manjka izazova u učenju vremena pariranja njihovih udaraca i izbjegavanja njihovih neblokiranih napada. Moram priznati: nakon nekoliko sati lupanja glavom o brutalnog teškog završnog šefa, konačno sam pribjegao smanjivanju težine igre za nižu razinu kako bih vidio kraj na vrijeme za ovu recenziju, što je povrijedilo moj ponos jer sam stigao do njegove završne faze ali nisam uspio prijeći cilj.
U svemu tome, Survivor je prekrasna igra s prekrasno detaljnim okruženjima i likovima… i možda kao rezultat toga nije jedna od najboljih. Tijekom moje igre PS5 došlo je do prilično kvrgavih usporavanja u odnosu na očekivanih 30 sličica u sekundi u 4K kvalitetnom načinu rada, posebno u borbi oko dima ili magle, što je otežavalo mjerenje vremena pariranjem i izmicanjem. Razočaravajuće, čak ni 1440p Performance Mode nije blizu držanja zaključanih 60fps. Također sam vidio nekoliko padova i grešaka koje su me natjerale da odem i ponovno učitam svoje spremanje kako bih napredovao (iako je to bilo prije prve zakrpe). EA je naravno obećao da će doći s više zakrpa s poboljšanjima na svim platformama, ali ako je povijest ikakav vodič, moglo bi potrajati neko vrijeme prije nego što se to potpuno izgladi.
Glatki broj sličica u sekundi svakako je važan kada se borite protiv Survivorovih višestrukih šefova sa svjetlosnim mačevima, jer nema manjka izazova u učenju vremena pariranja njihovih udaraca i izbjegavanja njihovih neblokiranih napada. Moram priznati: nakon nekoliko sati lupanja glavom o brutalnog teškog završnog šefa, konačno sam pribjegao smanjivanju težine igre za nižu razinu kako bih vidio kraj na vrijeme za ovu recenziju, što je povrijedilo moj ponos jer sam stigao do njegove završne faze ali nisam uspio prijeći cilj.
Presuda
Star Wars Jedi: Survivor zadržava sve ono što je Fallen Order postigao i s njim trči, a zatim dvostrukim skokovima i zračnim skokovima ravno u epsku bitku svjetlosnim mačevima. Umjesto da nas vrati na početak da ponovno započnemo Calovo putovanje kao Padawan, povjerena nam je kontrola nad pravim Jedi Vitezom od kojeg možemo izrasti u majstora nadljudske mobilnosti i fantastične i izazovne borbe. S novim skupom većih, raznolikijih i gušće zbijenih svjetova za istraživanje i nezaboravnom postavom likova koji se vraćaju, Survivor priča priču koja je možda predvidljiva, ali je još uvijek zabavna i ponekad emotivna za gledanje. Na stranu problemi s performansama pri lansiranju, to je nastavak koji gotovo sve radi bolje od originala – koji je već bio iznimna Star Wars igra. Ako studio Respawn napravi još jednu ovakvu, dovršit će najbolju trilogiju Ratova zvijezda u posljednjih 30 godina.